tisdag 15 november 2011

Tillbaka på banan - Jag lever!




Jag lever, jag lever!!! :D


Har haft en härlig sommar då det gäller min sjukdom, vi har sprutat lederna med cortison och det funkar verkligen bra. Är relativt smärtfri under 3 månader efter ingreppen, man slipper hålla masken när knivarna sätter in! Nu är hösten här och det funkar inte så bra längre utan vi har återigen satt in cortison behandling i dagliga pillerhögen, annars är värden på inre organen helt ok och bromsmedicinerna för njurarna känns mer och mer avlägsna, jag lever jag leeveer -Py Bäckman får förmedla mina känslor just nu!

Tiden som gått har givetvis varit i hundarnas tecken en resa till tyskland för att hälsa på uppfödarna, vi har tagit ut hundarna på Svenska Schäfermästeraskapen mm. På jobbet rullar kurserna på nya spännande hundar kommer och visar upp sina människor, underbara möten som berikar min vardag och ger mig inspiration till nya problemlösningar!

Eleverna på den senaste Lydnadskursen, var enormt duktiga på 5 lektions tillfällen så förde de fram ordförståelsen på hundarna till lydnadsklass 1. Inte illa, önskar att jag var lika duktig!

Jag arbetar med att färdigställa Schäfermärket åt Svenska Schäferhundklubben och dess utbildningsplaner, har dessutom fått rasmontern på mässanoch dess innehåll på halsen samtidigt som årets sista Hundfostran går av stapeln. Samtidigt ¨så måste "Katten Xeon" få sin träning och man ska räcka till åt familjen och huset. Inte så konstigt att kroppen skriker, det är inte bara kylan som gör sig talande!

Ska bättra mig med bloggen, återkommer straxt med nya funderinga om intressanta ämnen!

Stay Safe Alla ute i etern!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Rose,det är ju din förtjänst att vi lyckas förmedla rätt signaler och ordförståelse till våra hundar!! Du är bara BÄST!!!!!
Massor av styrkekramar till dig!
Bibbi

Nybyggetsgard sa...

Såå trevligt att få läsa dina tänkvärda ord igen.
Jag tycker om texter/ord som berör på olika nivåer och der gör verkligen dina.
Klart dina elever går framåt med dig som mentor.
Tänker ofta på det med tacksamhet då jag ofta får beröm för min flock,men så har vi ju gått i din skola och har igen det hela hundarnas liv,
Sen gäller det ju att underhålla det och det gör vi,varje dag...
Rekomenderat många till er ,senast häromdagen och de hade bokat tid hos dig

Varma kramar Yvonn

Johanna W. sa...

Kul att du är tillbaka, jag har följt din blogg sen jag började leta på nätet efter fler bloggskrivare med SLE, jag är en av dom. Jag är även med på SLI -MIL på FB.
Är det ok för dej om jag länkar din sida till min blogg?

Du skriver jätte bra tcker jag
Kram JOhanna

Rose sa...

Tack snälla ni för era varma och uppmuntrande ord!