fredag 13 januari 2012

Sälja min assistent....

Efter att dagarna startar med en hög av AlvfortBrufPlaCortEnaSo, så startar kroppen sakta igång tröskverket. Ja just det min kära sambo startar sin dag med att ge mig en Fort & Brufen innan han går till jobbet, då hinner tabletterna verka lite innan Utter drar upp mig ur sängen. Utter som känner på sig redan tidigt på kvällen innan jag somnat, att jag är på väg att bli dålig.

Utter sätter sig och bara andas på mig, tittar stillsamt och utforskande på mig, sedan tvättar han armen ömt och försiktigt. Inte som han gör på husse, där diskar han av hela husse med intensiv tunga och tar även en smakbit ibland. Utan stilla försiktigt, då vet jag att det kommer att bli en hård natt med smärtor och lite sömn, tyvärr är det växlande väder och vind ute det underlättar ju inte precis.

Läkarna har ökat all medicin denna gång och det funkar riktigt bra, är pigg i huvudet men kroppen skriker gå i ide!

Vi var i Göteborg på MyDog show med Utter och det gick superbra, excellent, Cert, CACIB och BIM första dagen, andra dagen blev han 3e Bästa Hane utslagen av två av Sveriges finaste hundar! Så nu tycker t o m jag att utställning är roligt, på SKK så springeer inte folk runt ringen vilket gör att Utter inte går i jakt på alla bollar runomkring. Han visade sig väldigt bra båda dagarna, det var husse som visade honom och jag stod "hare på stället"!

Sambon fick erbjudandet att gå i rasparaden med Utter, på en marinblå matta med sin raka superröda färg gick Utter i strålkastar ljuset och glänste, det var mycket vackert att se, blev lite tårögd av stolthet över att se mina livskamrater på mattan!

Nyss fick jag ett mail om en Kines som är uppfödare och vill köpa Utter, nämn pris bara!!??

Smickrande, frestande ja men med många frågor...
Kommer de förstå min "kyckling"? Kyckling är ju speciell, vill de arbeta med honom, hur skulle det gå då för Kyckling, han är ju en mammagris skulle han klara av att visa upp machosida utan mig?

Men det är ju klart, frågar man Kyckling så fixar han allt, bara för brudarnas skull!!

Tydligen får man en hel del pengar för hunden, hunden får en egen skötare och de behandlas som kungar där borta. Men, men tääänk om de lessnar på kyckling och äter upp honom då?

Nä, mitt hjärta säger nej, det ska till MYCKET pengar om vi ska skiljas åt, även om han skulle få det bättre där borta, för sexets skull det är ju förbjudet med tikar här hemma!

Utter en liten kyckling, men ändå en självlärd asisstent hund är inte till salu!

Kram alla, var rädd om varandra!


3 kommentarer:

Kennel Tingsberget sa...

Var erbjuden en hel massa pengar för min Lego, men inte kan man sälja sin bästa kompis! och absolut inte eran Utter som kan det mesta alldeles av sig själv och dessutom har han ju visat bevis på sin skönhet också.

Var rädd om dig och hoppas att det inte blir så ofta som han pussar din arm god natt på det sättet.
Kram till er alla

Helena Eriksson sa...

Du vet att jag sålde min bästa kompis en gång.....bara för att jag INTE kunde ge honom det han förtjänade....
MEN det är bland det värsta jag har gjort. Jag hoppas och tror att han fick ett bättre liv.. Men fortfarande
värker hjärtat när jag tänker på honom!!Skulle aldrig göra om det igen!
Hoppas att du kan få några bättre dagar då och då!
Kram Helena

Anonym sa...

Har fått ett bra bud på Casanova i höstas men sade snabbt nej,dels för att jag älskar den finaste/klokaste balanserade hund jag någonsin haft och han har ju redan varit i fyra hem innan mig och dom jobbar båda heltid,och nej nej nej,Han blir rastlös utan aktivering.
Dessutom är han den roligaste i flocken att träna med och gör så gott matte nu kan förklara,
Fasen att du blivit sämre,tänker ofta på dig ska du veta och undrar hur du mår,du fina människa.
Och FASEN vad kul att han fick credit för sitt fina utseende.
Han är ju såå häftig,
Kram o hade bäst
Yvonne