måndag 3 januari 2011

Min lilla hemlighet....

Jag har sagt många gånger att för första gången i mitt liv så måste jag sätta upp staket runt tomten, och det sedan Eon valpen Xeon kommit hem till oss. Han är som en räv inte som en hund, krävs en hel del klurande från mig för att få honom dit jag vill. men det var väl därför han hamnade hos mig. Han har mycket försvar, jakt och är dessutom vild i sin själ och kräver få veta varför på allting.
Jag har berättat förut att han brukar beställa saker och ting och så gjorde han denna gång också -"Ut! och husse som var snäll öppnade altandörren och Xeon gick ut, själv satt jag upptagen och registrerade bara i ögonvrån att detta sker. Husse ropar in Xeon, men ingen hund kommer, och det är inte ovanligt att han inte kommer på första. Xeon är pedantisk och vägrar gå förbi sin egen avföring utan måste i sådana fall gå runt huset för att komma in.
Efter en stund reagerar jag på att dörren står öppen och det drar kallt, tanken slog mig att husse gick väl på muggen under tiden Xeon skulle tillbaka runt huset.
Jag går till altandörren och ser Xeon stå på uppfarten med "pinglan" över ryggen, kallar in honom och han kommer som ett skott =)! Stänger och återgår till mitt, sedan stormar husse genom ytterdörren, fly förbenad barfota i "Foppatofflor" (utifrån djupa pulversnön) med ett skohorn i handen, -"den där dj-a hunden har jag jagat ända nerifrån Rydbo station, han var ju ute och spatserade!
Xeon stod bredvid mig och hde "pinglan" högt viftandes över ryggen och sänkte huvudet som om han undrade vilken väg husse tänkte ta nu!
Det såg så roligt ut när husse var så arg, kall om fötterna och Xeon bara viftade lite på svansen, men det är min hemlighet!(jag vågade inte skratta högt som ni kanske förstår)
Husse har ju inte förstått när jag förklarat detta förut, men nu talar han vitt och brett om att -"Nu, bara tjälen går ur, så blir det grind!!!
Tack Xeon för att du visade vägen, mitt fel trots allt, då hundarna fått gå sysslolösa en lång tid, vad ska de då göra om inte bli kreativa =)

 Stay Safe!

2 kommentarer:

Team-Z sa...

Annat är det med mina "nallar"då jag nu legat sjuk så vilar dom med .hmm
Kramen Yvonne

Cia sa...

Hi hi!! Ja, det är ju bra om man kan hålla masken sånna gånger och beklaga istället.. Så man inte hamna på minus-kontot!!