söndag 27 mars 2011

Ibland får jag en hjälpande hand, av en ärkeängel!

Ibland blir budskapen för många och svåra att hantera för mig, då kommer ljusets änglar till undsättning. En av de starkaste jag mött, har ett enormt ljus runt sig att det är svårt att se honom. Han bär en romarrustning av silver och sänder en kärleksfull energi i form av det starkaste ljuset jag upplevt. Han heter "Mikel" tror jag vi har aldrig blivit presenterade, när jag inte själv kan kalla på honom så hjälper min sambo till med det. Bara för att dra mig ur käftarna på de negativa budbärana som övermannar mig ibland, då kommer ljuset till undsättning i form av "Mikel"!

Ikväll blev jag påmind av att påminna er alla om våra vänner Ljusänglarna som finns för alla! Jag googlade på "Mikel" och fann en någorlunda passande bild på den bilden jag har av honom, tag vara på den om ni inte kan se honom själva.

Stanna upp en stund, slut ögonen och be vännerna av ljuset att bistå er, så känner eller ser ni ljuset omsluta er! Kanske det är någon av de andra änglarna som kommer till undsättning, Gabriel är nästa stora ljusängel!

Varje dag gör du medvetna eller omedvetna val, se till att du gör dem i ljusets anda! Du är mitt i livet!!!

Det var lite om mig, för att tydlig göra detta så har jag inte fått en religiös upplevelse, detta är mitt vardagsliv!!

Stay Safe Alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rose,du vet väl om att du är ljuset för många!!!???
Trots dina egna bördor så hjälper du andra att bli av med sina!
Du är min idol!! Kram Bibbi

Therese sa...

På tal om kraft och energi. Einstein är en av mina stora idoler av flera skäl. En smart enstöring, sådana gillar jag. Enligt hans berömda ekvation E=mc2. Energi=massa x ljusetshastighet i kvadrat, så är energi och massa likvärdiga. Dvs massa är energi som väntar på att släppas lös. Och energi är är lössläppt massa. Ljuset färdas ju rätt fort :) så c2 är ett rätt enormt tal.

Om man är en medelstor person så innehåller kroppen potentiell energi som motsvarar kraften hos 30 mycket stora vätebomber. Så denna energi har vi i oss, om vi bara hittar sätt att frigöra den :) Allting har denna energi mäng inom sig, vi är bara inte så bra på att komma åt den =)

Detta har jag naturligtvis inte räknat ut själv utan blivit upplyst om i en bok som heter "En kortfattad historik över nästan allting" av Bill Bryson.

Det sätter ju ett och annat i perspektiv ...

Rose sa...

Bibbi: Tack, tror jag förstår piken!! Och ljuset räcker åt alla!=)

Therese: Helt rätt, funderingar i min smak tyvärr är det inte många som hänger med då, känns som om jag har hittat en like i dig!! Jag är naturvetare och försöker ofta hitta en förklaring på hur jag ex kan se och känna en situation ca 60 mil bort, energin kanaliseras och studsar tillbaka med ljusets hastighet. Bilder är färger, alla färger finns i vitt ljus men den fysiska känslan då hur kommer den tillbaka i min kropp?
Energin kommer ur massan men hur transporterar sig energin med samma hastighet som ljuset i dessa situationer, något som jag funderat på men inte har tid och läshuvud för! kram på er!

Therese sa...

"Läsning avleder efter någon tid vår tanke alltför mycket från dess skapande uppgift. Varje människa som läser för mycket använder sin egen hjärna för litet och förefaller till lata tankevanor" Albert Einstein ;)

Yvonne sa...

Ohh Bibbi så rätt du har.
Rose är vårat ljus i mörkret,så önskar henne den bästa ängeln,
Kram Yvonne