torsdag 31 mars 2011

Ska aldrig mera köpa en hund!!!!

Mår skit, är trött solen sliter sönder min hud, feber var och varannan minut, värken i lederna tryter på mitt humör - funderade på att slå ihjäl någon men konstaterade att nog värken är kvar ändå, grät lite istället. Känns som en evighet till ledighet, hinner inte vila upp mig på en vanlig helg, men snart så kan jag gå ned i arbetstid igen och förhoppningsvis må lite bättre. Mitt i denna röriga hälso process så har jag ett jobb som jag älskar samt ett suvuränt stöd av många nära och kära utan er alla skulle allt vara tyngre!!
Har slagits för "Lillen" Ricco under en längre tid nu och mitt hjärta blöder för honom. Att inte kunna underlätta livet för sin hund måste vara bland det värsta man kan utsätta sig för. Denna lilla genomsnälla hund som kämpar så i sin sjuklighet. Alla bud jag fått från veterinärer från urinvägsinfektion till bara 12 månader kvar att leva, med sorg har jag konstaterat att jag aldrig ska köpa hund igen för att slippa genomgå hjärtesorg igen. Idag kom de senaste provsvaren från veterinären och de visade att min "magkänsla" ändå haft rätt, den glädjen jag kände över att man hittat fel på honom var enorm, nu kan vi göra honom frisk!! Glädjen är så stor att jag redan funderat på och köpa en Beagle nästa gång.....

Stay Safe!

2 kommentarer:

Ulla sa...

Kära Rose mitt hjärta blöder för dig och jag skickar dig massor med ljusbollar till dig!!!!Jag öppnar nu en kanal för dig där du alltid kan hämta energi o kraft via mig; blunda o känn den.....Jag vet oxå hur det känns när våra hundar inte mår bra o inte får hjälp...arg. Det känns som din lille älskling kommer att bli bra! Allvarligt jag har som du vet haft en beagle o jag tycker du ka överväga ditt beslut att skaffaa en.....hihihi Kramar Ulla

Rose sa...

Ulla, älskar dig och tack! Ja faktiskt så har jag tittat på Beagle som sällskapshund, en liten engelsman med stoora öron och ögon! Men det dröjer ett tag! Många kramar